Az Efficient Dynamics nevű motorcsalád következő generációja három- illetve négyhengeres benzines és dízelmotorokból áll majd. A változtatások fő célja a környezetszennyezés és a fogyasztás csökkentése. A motorok halkabbak és alacsonyabb károsanyag kibocsátásúak lesznek.
A BMW és a Mini modellekben egyaránt használják majd az új motorokat, hiszen hosszában és keresztben is beépíthetőek lesznek, az egyes modellekhez igazítva. Azt még nem tudni pontosan, mikor jelennek meg a palettán, de feltehetően a 2017-es ötös sorozathoz már elérhetőek lesznek.
A benzineseknél 7 lóerős és mintegy 20 Nm-es teljesítménynövekedés várható. Ennek köszönhetően az 1.5-ös háromhengeres motorok 103 illetve 115 lóerősek lesznek, míg a 2.0 literes négyhengeresek a 149-234 lóerős tartományban mozognak majd. A BMW ígérete szerint az új motorok 5 százalékkal gazdaságosabbak is lesznek. Minden benzinmotort a „Twin Power” fantázianevű turbóval és magasnyomású közvetlen befecskendezéssel szerelnek. A szívó és a kipufogó oldalon is változtatható szelepvezérlést alkalmaznak.
A turbót a kipufogócsonkkal együtt áthelyezték, és a hengerfejen belülre pozícionálták. Megemelték az üzemanyag befecskendezési nyomást 350 barra, így a BMW szerint jobban szabályozható a folyamat, és ezáltal alacsonyabb lesz a károsanyag kibocsátás. Az új hűtőrendszerrel takarékosabbak lesznek, köszönhetően a kettős kivezetésű pumpának, mely különböző levegő mennyiséget nyom a blokkba és a hengerfejbe.
A dízeleknél a BMW szintén 5 százalékos javulást ígér a gazdaságosság és a károsanya-kibocsátás terén. Nem tudunk egyelőre arról, hogy erősebbek lesznek-e az új dízelek, és ha igen, akkor mennyivel. Azt viszont tudjuk, hogy az összes négyhengeres dízelmotor duplaturbós lesz, ami eddig csak az erősebb kivitelek privilégiuma volt.
Mivel a hangsúly az emisszió csökkentésén van, új kipufogógáz visszavezető rendszert (EGR) terveztek, amely több ártalmas nitrogén-oxidot tisztít meg és egy plusz katalizátor (SCR) tovább csökkenti a NOx kibocsátást. Az SCR víz alapú AdBlue-t használ, amelyet a kipufogógázba fecskendeznek. Itt is változik a magasnyomású közvetlen befecskendezéses rendszer, és „kiszélesedő” hengerfuratot alkalmaznak. A gyár közlése szerint ez megelőzi, hogy a dugattyú meglazuljon, ezzel csökkentve a zajt és a súrlódást, egyúttal növelve a motor hatékonyságát.